Słownik gestów i napięć
1. Czas i ruch
• świeżaki — najnowsze wiersze, z ostatnich lat
• długo leżakowane — teksty dojrzewające, przechowywane, powracające
• pierwiersze młodości — wczesne próby, młodzieńcze gesty
• wciąż iść — o sensie trwania, o ruchu mimo wszystko
• o świcie — teksty graniczne, między snem a dniem
• tu i teraz — obecność, konkret, codzienność
• z porami roku — cykliczność, przemiana, rytm natury
• słońce na parapecie — codzienne światło, ciepło obecności
2. Emocje i relacje
• serducho — czułość, relacyjność, emocje
• cierpienie — ból, rozpad, przeżywanie i transformacja
• jedna strona medalu — jednostronność, brak równowagi
• co warto — refleksje o wartości, o tym co zostaje
• wejście bez powrotu — spotkania, które zostawiają ślad
• trop niespełnionego — relacje niedopełnione, ślady bez końca
• ja a ty — napięcie między osobami, intymność, dialog
3. Mistyka i przebłysk
• złoty promień — duchowość, mistyka, inspiracja
• przebłysk — chwilowe olśnienia, błyski znaczenia
• zmysły — sensualność, cielesność, rytm ciała
• zatoka i księżyc — noc, pejzaż kołysania, blask w zawieszeniu
• czy to ty — rozpoznanie, pytanie o obecność
• zamsz nocy — noc jako dotyk, miękkość, zawieszenie
4. Forma i gest
• mowa wiązana — klasyczna forma, rytm, struktura
• mikrodramat — tekst jako scena, napięcie, gest
• tekst rytualny — wiersz jako rytuał, akt obecności
• pisanki co melodię mają — piosenki, teksty rytmiczne
• fotounaocznienie — obraz jako gest ujawnienia, wizualne dopełnienie
5. Zawieszenie i granice
• bez chorągwi — brak przynależności, samotność
• poza obliczem — brak formy, rozpad tożsamości, niemożność rozpoznania
• na niektóre poranki — chwile niecodzienne, poranki z napięciem
• gest w zawieszeniu — ruch, który nie dochodzi do końca
• kresy — granica, przejście, koniec, ślad
• pejzaż w plenerze — krajobraz jako scena, przestrzeń zdarzenia
• między ciałem a nie — to co wydarza się w szczelinie między obecnością ciała a resztą kosmosu
6. Meta i techniczne
• niesformatowane — wpisy techniczne, ogłoszeniowe, poza dramaturgią
Komentarze
Prześlij komentarz