sobota, 14 stycznia 2012

[ ...a jest we mnie ta potrzeba ]


...a jest we mnie ta potrzeba, ten pęd ku czemuś nieokreślonemu, a przecież wyraźnemu. Ale nie słysząc swoich myśli, nie widząc swoich uczuć, upadałem wielokroć. Nienazwany. Niedoczekany. Nieprzywykły w codzienności. Odgrodzony smutkiem. Osaczony wesołkowatym dowcipem zakrętu w środku miasta. Boli mnie ból, którego sobie nie wybrałem, nie czekałem go i nie zapraszałem. I wiem już, ze światłem oślepiony nie widziałem, nie powstałem i nie doszedłem do czegokolwiek.




/ tedeeq





9 komentarzy:

  1. Piszesz dobre wiersze, Tomaszu.
    Twój "Pęd ku czemuś nieokreślonemu, a przecież wyraźnemu..." zastanawia i intryguje, a realizowany jako potrzeba wyrażania siebie w poezji i muzyce wywołuje podziw.
    Pomna naszych wspólnych rozważań o odbiorze poezji czasem nie analizowałam Twoich tekstów, a tylko poddawałam się ich działaniu i jestem oczarowana. Nie znaczy to, że wyrzekam się przyjemności "analizy i interpretacji" , ale robię to wtedy, gdy przestaje mi wystarczać spontaniczny odbiór.
    Życzę Ci wielu nowych wierszy i wiele muzyki - czyli szczęścia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z wdzięcznością przyjmuję życzenia, ale i przekierowuję do wszystkich tu obecnych :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Droga trwa. I oby jak najdłużej ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Droga trwa, droga się splata, droga się niesie. I tak zawsze się jest
    na raz w dwóch jej punktach: TERAZ robię pierwszy krok, oraz TU jestem u celu: podróżuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. "nie doszedłem" - bo celem jest podróż?

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasem po drodze się do czegoś dochodzi, czasem nie. Taka trochę loteria.

    OdpowiedzUsuń
  7. Powtórzę Cię, ten punkt: "TU jestem u celu: podróżuję".
    W tym punkcie nie ma "nie dochodzi". Nie dochodzi - jest tylko w brzmieniu głosu kogoś, kto ocenia.

    "TERAZ robię pierwszy krok, oraz TU jestem u celu: podróżuję."
    bardzo mi się to podoba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to już jest, że jak ktoś nie ocenia, to i nie ocenia tego, że jest nierówny :) Czasem mam przebłyski, a czasem zacienienia :)

      Usuń
    2. Czasem oceniam, czasem nie. To drugie jest prostsze, ale trudniej je uzyskać.

      Usuń

Z drugiego na trzeci

Pośrodku nocy w połowie snu niewielkim kosztem - leciutki ruch - otwierasz oczy w półcieniu miast. Podnosisz głowę nad śpiący stan. ......